6. okt. 2016

Ny vintage butik: Datid Vintage

Datid Vintage er en ny butik i Odense, der ligger på Klaregade 27. Jeg har været henne og besøge den skønne butik fyldt med lækre, vintage skatte. Jeg har glædet mig så meget til at Datid Vintage skulle åbne, da jeg virkelig synes der har manglet en butik som denne her i Odense. Faktisk har jeg glædet mig så meget, at jeg har drømt om den to gange, haha. 

  Scroll ned for mere  


Mit første besøg var i lørdags, hvor jeg tog derhen sammen med min gode veninde Carina. Jeg var meget optimistisk og det kan jeg love jer for, at jeg blev ved med at være under hele besøget. Vi bliver mødt af den skønne Lotte, der ejer butikken, der byder os velkommen med kaffe og te. Vi går straks i gang med at kigge... Der er de flotteste kjoler i alle mulige mønstre, farver og med forskellige små detaljer, samtidig med at Lotte kender historien på nogle af kjolerne og de er bare så sjove at få fortalt om.
Udover skønne kjoler bliver der også solgt en masse hatte, nederdele, badedragte, underkjoler og en masse andre godter, som man jo bare fristes til at købe med hjem.




Lotte har valgt at butikken skal være en hvor man føler at der er tid. Tid til at prøve alle de kjoler man har lyst til og hvis man køber nogle med hjem, så bliver der håndskrevet en kvittering og tøjet bliver pakket smukt ind og puttet i en papirspose. Min veninde og jeg fik os en rigtig god snak, mens kvitteringerne blev skrevet og det gjorde bare at man følte sig endnu mere velkommen!


Jeg synes der er en fantastisk atmosfære og stemning. Man bliver budt velkommen, får fine komplimenter og en rigtig god service. Det er bare så rart at man må kigge, røre og prøve alt derinde, til lyden af godt, gammelt dansk musik. Man kommer virkelig i en særlig stemning.
Jeg kan simpelthen ikke andet end at anbefale at i tager en tur derind. Jeg er positiv og i dag, da jeg tog derind igen, sammen med min veninde Mette, for at tage billeder, fik jeg samme følelse af at man er velkommen. Desuden har jeg fundet nogle lækre sager, som i får billeder af senere hen. Udvalget er meget forskelligt. Der er alt lige fra sorte kjoler til kjoler fyldt med blomster. 

Mette har svært ved at vælge mellem de perfekte efterårs-nederdele.


Hat, handsker og nederdel- tjek! Mette kom hjem med nogle rigtig gode køb.

Jeg er virkelig glad og tilfreds med mine køb fra Datid Vintage og kommer helt sikkert snart igen.
Måske vi ses? Det er helt sikkert et kig værd. 
Der åbner snart en webshop også, så hvis du ikke har mulighed for at tage til Odense, jamen så kan kjolerne komme til dig.


Recap: No recap for this post yet...

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en dejlig beskrivelse, Karoline ❤️ Du rammer fuldstændig plet.
    Mange hilsner Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at du kan nikke genkendende til min oplevelse! :D
      Og tusind tak for kommentaren.
      Mvh. Karoline

      Slet
  2. Kære Karoline,

    ....hvor bliver jeg varm indeni når jeg læser dine søde ord :) Tak fordi du deler min passion, jeg glæder mig til at se dig i butikken til en kop varmt at drikke og en hyggelig snak <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør mig glad..:) Jeg vil også glæde mig til næste besøg..<3
      Kram fra Karoline

      Slet