11. apr. 2017

Vintage hatte og skønne damer

Jeg har så længe gerne ville gå mere med hat og da jeg så disse to på en facebook-gruppe, valgte jeg at købe dem. I går modtog jeg dem så med posten og de er simpelthen så fine. De sidder fint på mit hoved, dog har jeg tænkt mig at sy små hægte i, til at stikke hårnålene igennem, sådan at hatten ikke så nemt flyver af. Det må vi se om fungerer. 

Den første hat er perfekt til foråret synes jeg. De små yndige blomster og den flotte farve er en god kombination. Jeg elsker at den går ned i sådan en spids på midten, hvilket i øvrigt minder mig om den Elizabethanske tids hovedpynt, hehe. Mit hårnet er i øvrigt købt af Gin Poodle på Etsy.
Den passer i øvrigt perfekt til min navy 1940'er inspireret kjole fra Lindy Bop.



Den anden hat får mig til at føle mig lidt som en blanding mellem en student, en matros og en digter, haha. Jeg kan rigtig godt lide den lyse farve, sammen med den bordeaux velour. Hatten matcher min vinage 1940'er kjole rigtig fint og jeg kan godt lide det lyse og det lidt friske sammen med kjolen. 



I samme pakke, lå der også disse skønne half dolls. De er muligvis blevet brugt til at holde et æg varmt, da de passer perfekt til at sætte henover et æg, haha. Men jeg ved det ikke, de er dog super fine og jeg regner med at de skal pynte fint i hjemmet... Jeg har også overvejet om jeg skulle lave et eller andet kreativt med dem. Det for vi at se!


Sidst men ikke mindst, fik jeg hentet denne skønne porcelænsdame på Posthuset, som jeg vandt til vintage messen. Hun er virkelig fin!
Nu er mit hjem jo fyldt med smukke damer, haha.




Recap: I just received these beautiful hats, that matches some of my dresses very well.
I also got the beautiful half dolls. And I won the beautiful little lady in blue and red at the vintage fair, yay!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar