7. maj 2017

Et lille sy-projekt

Jeg tog et hurtigt smut til et arrangement kaldet 'Hello Vintage', der bliver holdt nede på havnen engang imellem tæt på hvor jeg bor, for at kigge efter sommerbluser. Jeg fandt to fine, men ret formløse skjorter og til at starte med tænkte jeg det sikkert bare var fint nok. Men som jeg tænkte det, så jeg at en af de vintage kvinder jeg abonnerer på, på youtube, havde lagt en video op hvor hun netop gør sådan en formløs skjorte-bluse lidt mere vintage-agtig. Og så gik jeg ellers i kast med at sy, med det samme... Nu mangler jeg kun at gøre det samme ved den anden skjorte-bluse, men billeder af det vil blive lagt op på bloggens Facebook-side

Så jeg startede ud med dette...


... Og endte ud med dette!


Den er stadig en del krøllet, men det lykkedes mig at få den lavet om, som jeg gerne vil have det, eftersom jeg mangler mit strygebræt og strygejern lige for tiden. Men hold nu op jeg er glad for resultatet! Det der er blevet gjort er, at jeg har tilføjet to indsnit bagpå og to foran. Derefter har jeg klippet lidt af længden af blusen, for at kunne bruge resterne til at forstørre ærmet med. Sådan at jeg kunne lave små og lidt mere puffede ærmer. Derefter strammede jeg ærmet lidt ind og syede et par røde, vintage knapper på. Til sidst lagde jeg den lidt op og voila! 

I dag har jeg valgt at style den med mine nye Emmy Design Sweden selebukser, købt på Rockabilly-Style.


Til sidst vil jeg lige dele videoen jeg fulgte. 



Recap: I went to a vintage/second hand kilosale yesterday, where I found two shapeless shirts that I really wanted to look more vintage. Then I discovered that one of the women I follow on youtube, had made a refashion-tutorial with shapeless shirts! I started on the project right after watching the video and ended up with a more vintage-styled shirt, yay! The other shirt I'll post a photo of, on the blog's Facebook-page, when it's finished.
Today I styled it with my new Emmy Design Sweden dungarees bought from Rockabilly-Style.
Last, but not least I have shared the video I followed through. 

2 kommentarer:

  1. Den er blevet flot, det kan du godt være stolt af.

    Hilsen
    Sol Lykkehaab.

    SvarSlet