19. apr. 2017

Fotos i vintage stil #1

Her i går forsøgte jeg mig med et lidt andet form for vintage look end jeg plejer, da jeg endelig har fået lagt mine bukser lidt op, så de ikke slæber hen ad jorden. Jeg følte mig rigtig tomboy-agtig og blev ret overrasket over hvor godt det ellers føltes at bære dette look, da jeg oftest klæder mig ret feminint..
Jeg besluttede mig derfor at få taget nogle billeder og synes faktisk de er aller fedest med denne form for "vintage redigering". Det fik mig så til at tænke på, at jeg egentlig super gerne vil tage flere billeder, til at redigere i stil med disse.
Derfor har jeg tænkt mig at forsøge mig med én gang i måneden at lave et indlæg her på bloggen, hvor billederne simpelthen er lidt mere vintage at se på. Jeg ved endnu ikke om det er en god idé, men det er da noget jeg mægtig gerne vil have prøvet! Det kan måske samtidig også give mig inspiration og lyst til at tage flere billeder. 


Nu til noget lidt andet, nemlig hvad jeg har på! Rigtig mange tænker at et vintage-inspireret look må være dyrt at skabe, eftersom rigtig meget repro og ægte vintage er super dyrt. Men dette outfit er et af mine "billigere" sammensætninger.
Jakken er købt på tilbud fra Bon'A Parte, min hvide skjorte (Som er svær at se ordentlig) er købt af en veninde for en tier og bukserne er købt på tilbud fra Collectif. Mine smykker er fra Luxulite og skoene er vintage, fra 1940'erne, dog købt billigt på Morfars Moustache
Alt i alt tror jeg alt dette har kostet 550-700 kr, hvilket jeg ikke synes er helt galt.


Og så har det jo lige været påske. Min påske er gået med at være sammen med familien og min kæreste. Vi tog afsted til jylland, omkring Ringkøbing fjord, men vi fik da også lige besøgt Henne strand. Vesterhavet er super skønt at besøge synes jeg.


Til sidst vil jeg lige slutte af med dette helt fantastiske vintage-billede, af min bedstemor som sidder bagpå motercyklen. Jeg regner stærkt med at få billedet i glas og ramme, for det er da sejt!
Med matchende sweater og det hele, haha.



Recap: I tried out a new kind of vintage look yesterday, where I felt very tomboy-ish and cool. I was surprised by how much I liked wearing the outfit, since I'm usually pretty feminine. I decided to edit the photos I took yesterday in a more "true-vintage" style. Which made me think that I really want to take more photos in that style.
So I have decided to try once a month, to share some photographs that I have edited in the same style as the photos above. Let's see if it'll be fun to do. 

Many thinks that dressing vintage-inspired is very expensive. Which both true vintage and repro is... but sometimes you can create a vintage look that doesn't cost that much! The things I'm wearing has cost me max 100 dollars, which I think is okay for an entire outfit.
The jacket is from Bon'A parte which I bought on sale, the white shirt (Which you can't see well here) I bought from a friend and the pants are from Collectif bought on a sale. The jewelry is from Luxulite and the shoes are true 1940's, bought on Morfars Moustache.

I also visited Jutland this Easter with my family and boyfriend. It was very nice with some vacation near the westcoast.
Last but not least I will share a vintage photo of my grandmother, who's sitting on a motorbike, hehe. I hope to one day frame this photo because it's cool!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar