11. dec. 2016

Vintage-glade personer: Mette

Jeg var så heldig at møde en skøn ung kvinde, da jeg var til Rockabilly Days i sommers, her i Odense. Mette og jeg har sidenhen mødtes et par gange og i torsdags fik jeg lov til, at tage nogle billeder af hende. Mette og jeg har det tilfælles at vi begge kan lide at klæde os gammeldags, kan man vel sige. Jeg har spurgt lidt ind til hendes stil, da jeg synes det er spændende at høre andres historie.


"Jeg startede for et år siden, hvor jeg fik min første Glamour Bunny kjole i julegave. Jeg havde længe gået og overvejet stilen, primært fordi jeg længe har kunnet lide det, men også fordi jeg aldrig har haft min egen stil. Har aldrig fundet noget som passede til mig. Gik bare i H&M tøj.
Det bedste ved at gå med vintage tøj er at jeg føler mig tilpas og som mig selv. Derudover føles det feminint. Jeg føler mig inspireret af Marilyn Monroe, Dita Von Teese, Elvis Presley og forskellige film som 'Cry Baby', 'Krøniken', 'The Great Gatsby' osv.

Med vintage stilen får man ofte kommentarer. Min ene veninde synes det er en lidt mærkelig stil, mens andre synes det klæder mig og synes at det er dejligt, at jeg endelig har fundet en stil der passer mig. Ofte er min oplevelse af folk på gaden kigger lidt, men ofte synes jeg det virker positivt. Derudover kommenterer folk tit på min hårpynt eller giver mig komplimenter for mit farverige tøj. Det synes jeg er dejligt.

Mit råd til andre der vil gå klædt vintage er at man bare skal gøre det! Start med at købe lidt tøj og se nogle videoer på youtube omkring hårstyling. Efter noget tid bliver det nemmere."

I kan finde Mette på instagram hvor hun hedder Charley_pigen.




Mettes kjole er fra House of Foxy, købt i Mondo Kaos, hatten er vintage fra Datid Vintage og skoene, samt brochen er genbrug. Frakken er en smuk sag fra Collectif.


Synes det var rigtig dejligt at jeg kunne få lov til at fotografere Mette, eftersom jeg gerne vil øve mig!
Så tak for det!

Hvad synes i om billederne og dette opslag?
Jeg valgte at redigere dem anderledes end jeg plejer med billeder her på bloggen, men er rigtig glad for resultatet.


Recap: I was so lucky to meet this gorgeous, young gal, when I went to Rockabilly Days here in Odense. Mette and I have been meeting each other a couple of times since then and last time I was lucky to get to photograph her. Me and Mette have a lot in common. We both like to dress up vintage. I have been asking her a few questions about her style, because I find it interesting to hear others story.

"I started dressing vintage about one year ago, where I got my first Glamour Bunny dress as a christmas gift. I had for a long time considered dressing in the vintage style, because I really liked it and also because I had never had my own style. I'd never found something that suited me. Back then I was wearing H&M's clothes.
The best thing about dressing vintage is that I feel comfortable and as myself in it. I also find it very feminine too. My inspirations af Marilyn Monroe, Dita Von Teese, Elvis Presley and different kinds of movies such as 'Cry Baby', 'Krøniken' and 'The Great Gatsby'.


When dressing vintage you get a lot of comments. One of my friends find my style a bit weird, but others think it suits me and are happy that I have found myself my own style. I get a lot of looks often, but I don't feel that they're negative. I also get a lot of compliments about my hair decorations and my colourful style. I find that nice.

My advice to others who wants to dress vintage is: Just do it. Buy some nice clothes and watch some videos on youtube about hairstyling. After some time it gets easier."

You can find Mette on Instagram where her username is Charley_pigen.


Thank you Mette. I'm glad that I could practice some photography with you.

What do you think about the pictures and this blog-post?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar