14. jul. 2015

Hjemme igen

Det er efterhånden længe siden, at jeg har fået skrevet her på bloggen og det beklager jeg meget. Dog har jeg en masse at fortælle jer, eftersom jeg har været ude og rejse med min familie! Vi tog afsted mandag d. 29. juni og kom hjem lørdag d. 11. juli. Det var en super fed tur og jeg fik set en masse smukke, gamle ting. 
Først brugte vi tiden i Salzburg, Østrig, som viste sig at være en rigtig smuk by. Vi besøgte flere kirker og også en borg som lå på toppen af et lille bjerg. Der var super god udsigt og et fint museum, som jeg nød at være i. Meget spændende!


Der var rigtig mange flotte skulpturer i Salzburg...


... og yndige små huse!


Vi kom også ned af en gade hvor alle skiltene var super flotte. Selv McDonalds skiltene var i stil med dette isskilt! Virkelig fin gade.

Efter Salzburg tog vi en tur til Italien hvor vi var i 5 hele dage. Vi boede i en by cirka 50 minutter fra Firenze... vi brugte to dage i Firenze, to dage hjemme på hotellet og en dag i Lucca.


Firenze var fuld af flotte bygninger. Især kirken på billedet fangede vores opmærksomhed.
Jeg kunne rigtig godt lide Firenze og Lucca. Der var så hyggeligt, men Firenze er godt nok en dyr by! Fandt dog en okay billig vintage-butik inde i byen, men havde desværre ikke tid til at købe noget derinde... æv!



Der var også en sjov bro med huse på... og alle husene var smykkebutikker.




Til sidst tog vi en overnatning mere i Østrig, på vores yndlings gästhaus i Itter! Udsigten var smuk og stemningen afslappende.

Nu sidder jeg så hjemme i min sofa og skal lige "lande". Det var en rigtig god tur, men som man siger:
Ude er godt, men hjemme er bedst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar